For spørgsmål eller ønske om annoncering, kontakt nedenstående:

null

VI UNGE

Vi Unge er Danmarks største pigeunivers – og læsernes bedste veninde. Vi Unge gør det sjovere og lettere at være teenager. Vi giver læseren ro i maven og tro på sig selv – og vi gør hende klar til alle de nye oplevelser og første gange, der er i en teenagepiges liv.

Både i Vi Unge-bladet, på viunge.dk og på vores sociale medier skriver vi om alle de ting, som en teenagepige interesserer sig for. Alt lige fra mode, skønhed og værelse til forelskelse, veninder og bumser – og altid med respekt for det sted, vores læsere er i deres liv. I Vi Unges univers er ingen spørgsmål for dumme, pinlige eller små – vi tager altid læserens og hendes tanker seriøst! Præcis som en bedste veninde ville gøre …

PRISER 2018

Annonce Pris Format
Opslag 55.100,- B: 426 mm x H: 291 mm
1/1 side 33.600,- B: 213 mm x H: 291 mm
1/2 side (bred) 22.700,- B: 213 mm x H: 145 mm
1/2 side (høj) 22.700,- B: 106 mm x H: 291 mm
1/4 side 14.400,- B: 106 mm x H: 145 mm
Bagside 43.700,- B: 213 mm x H: 291 mm
1/1 annonceartikel* 42.200,- B: 213 mm x H: 291 mm
2/1 annonceartikel* 69.300,- B: 213 mm x H: 291 mm

* Ved annonceartikler vil produktionsomkostninger variere – Kontakt konsulent for nærmere information

Særplacering: + 10%

Farvetillæg: Alle priser er inkl. farver.

Godtgørelse
Til reklame- og mediabureauer ydes 3% materialegodtgørelse for levering af færdigt materiale. Herudover ydes der 2% informations- og sikkerhedsstillelse til mediabureauer, der er godtgørelsesberettigede jf. Kreativitet & Kommunikations liste.

Klik hér for at uploade printmateriale.

For at PDF-filen automatisk skal behandles fejlfrit kræves følgende:

PDF filer:
PDF-fil skal være i version 1.3, gerne genereret udefra PDF/X-1a:2001 standard.
PDF-filen skal være dannet ud fra et anerkendt program, F. eks InDesign eller Quark, Adobe Acrobat Pro.
PDF-filen skal have 5mm beskæring på alle kanter.
PDF-filen må kun indeholde CMYK farver.
PDF-filen skal som minimum have defineret Trim- og Bleedbox.

Fonte:
PDF-filen skal have skrifter integreret i filen.

Billeder:
Billeder skal som minimum have en opløsning på 300DPI.

Andet:
Ved alle annonce formater, skal al tekst, logo samt andre lignende elementer placeres mindst 10mm inden for det beskårne format.

Læs evt. mere om materialekrav her.

UDGIVELSESPLAN 2018

Nr. Bestillingsfrist Materialefrist Udgivelse
1 29. november 2017 8. december 2017 18. januar
2 31. januar 9. februar 22. marts
3 4. april 13. april 24. maj
4 23. maj 1. juni 12. juli
5 1. august 10. august 20. september
6 3. oktober 12. oktober 22. oktober
Nr. Bestillingsfrist Materialefrist Udgivelse
1 21. september 2017 22. september 2017 2. november 2017
2 26. marts 28. marts 3. maj 2018
1 (2019) 21. september 26. september 1. november 2018

Læsertal: 60.000

null

VIUNGE.DK

Vi Unges læsere er piger i alderen 12-17 år. De interesserer sig for alt det, der er spændende, når man er teenager: Mode, skønhed, shopping, kærester, følelser og veninder, men også seriøse emner som valg af uddannelse, fremtid og samfundet. Og så har de rigtig mange spørgsmål til deres teenageliv, som vi hjælper dem med at svare på. Vi Unge-læserne elsker Vi Unges univers og følger både med i Vi Unge-bladet, på viunge.dk og på vores sociale medier.

Radio & Podcast

Vi Unge har også sin helt egen radiokanal, under Radioplay. Her spiller vi alle de hits, som de unge piger elsker. Herudover producerer vi vores egne podcasts om emner, der optager målgruppen meget – kærlighed, veninder, pinlige historier og meget mere.

Youtube serie

Den 8. september løftede Vi Unge sløret for en helt ny satsning, nemlig serien “Den første gang”, der kan ses på Vi Unges YouTube. Serien handler om Sofie, der går på efterskole. Hun er kæreste med Mads, og så er hun meget sammen med sin BFF, Alma, og de to andre piger Clara og Lærke. Og så er der jo også lige ham der den nye fyr, Sebastian. Serien hedder ”Første gang”, fordi den netop handler om nogle af de første gange, man oplever, når man er teenager – forelskelse, hjertesorg, de bedste veninder og meget mere.

Se “Den første gang” HER

PRISER 2018

Annonce Pris (CPM) Format px
Megaboard (kun forsiden) 400 930x600
Topbanner 75 930x180
Content banner 60 300x250
Tower 75 160x600, 300x600, 320x800
Overlay - 950x500
Expandable Topbanner 100 Fra 930x180 til 930x360
Expandable contentbanner 100 Fra 300x250 til 300x500
Mobilbanner En del af ROS 320x320, 300x250, 320x160, 320x80, 320x50
ROS 80 Topbanner, contentbanner, towerbanner, mobilbanner
Native Ad Pris
Annonceartikel 30.000,-
Konkurrence 30.000,-
Test dig selv 30.000,-
Microsite 75.000,-
Social Media Pris pr. post
Facebook 20.000,-
Instagram 20.000,-
Youtube 15.000,- (pr. upload)
Annonce Pris Format
Frekvensstyret ejerskab (DD) CPM 200 320x800 (tower højre), 320x800 (tower venstre), 960x200 (topbanner) el. 320x320 (mobilbanner)
Outstream video CPM 250 Se under "særlige produkter"
Wallpaper 20.000,- per dag på hele sitet
Audience Pris (CPM)
Geotargeting 25
Re-targeting 50
Frekvens pr. Unique browser 10
Sekvens 20
Særplacering 30

Materiale sendes til www@aller.com min. 3 arbejdsdage før kampagnestart. Aller Media kan ved for sent afleveret materiale ikke garantere opstart til tiden eller afvikling i perioden. Annoncøren kan blive fratrukket sin materialegodtgørelse. 

FILTYPER

.gif/.jpg
Her leveres to elementer:
– Banner i .gif eller .jpg format
– En click through URL

3. parts tags
Her leveres ét element:
– 3. parts tags (OBS – skal være https-sikrede)
– Aller Media understøtter de fleste 3. parts tags som benyttes af mediebureauer og større direkte kunder. Se liste over udbydere her: https://support.google.com/dfp_premium/answer/177366?hl=en Er du i tvivl, så send en mail til www@aller.com

HTML5
Her leveres flg. elementer:
– Det anbefales generelt, at HTML5 bannere leveres som et 3. parts tag.
– En anden mulighed for at levere HTML5 bannere er som en zip-fil. Her skal alle filer være indeholdt i én enkelt mappe pr. format (én-mappe struktur). Dvs.: ingen undermapper, men én mappe pr. banner format. Skal der eksempelvis afvikles 4 banner formater, skal vi modtage 4 separate zip-filer – én pr. format.
– Vi tillader ikke mere end 25 https requests pr. banner.
– Vi anvender Google DoubleClick adserver og clicktag bør derfor registres: clickTag (stort T)

Særlige produkter

Overlay
Banner format, der lægger sig oven på det pågældende site (kaldt “Floating ad” i Adform regi)
Filtyper: kun 3. parts tags
Overlay funktionalitet skal være implementeret/indbygget i materialet. Samme gælder for target URL og click tracker.
Materialet skal indeholde lukke funktion (markeret med X i øvre højre eller venstre hjørne) og forsvinde efter 30 sekunder.

Klik her for at se et eksempel på placering: http://showroom.adform.com/media/preview/format/floating/index.html

Outstream
Video format, der starter når brugeren scroller ned til placeringen. Kører på alle devices og alle sites – undtagen mama.dk og letliv.dk
Tid: 15-30 sek. er anbefalet og max. er 60 sek.
Godkendte fil formater: Mp4, mpg, mov, wmv, avi eller quicktime
Højde og bredde ratio: 4:3 eller 16:9
Frame rate: 24 frames eller mere
Video er klikbar: Fremsend HTTPS click url (landing page skal være “secured”. dvs. ingen HTTP url’er – kun HTTPS)
3. parts kode: VASY 2.0 feed, FLV, mp4, VPAID, SWF formater
Lyd: ved mouse-over /slukkes igen ved mouse-out

Streaming i banner
Video eller andet rich media content kan streames fra 3. parts tags eller video-fil kan oploades til Allers server og kan streames derfra.
Inden brugeraktivering kan hentes materiale i banneret på op til 60kb. Dette materiale kan fx være en loopsekvens på max. 10 sekunder eller et statisk banner. Der må ikke afvikles lyd i dette materiale.
Efter brugeraktivering (mouse-over) må der hentes yderligere 250kb, så den totale størrelse på materialet bliver 310kb. Her må benyttes lyd og der skal være en synlig knap til at tænde/slukke for lyden.

Frekvensstyret ejerskab på mobil
Format: 736 x 736 pixel
Vægt: Max 200 KB
Loop: 0
Detaljer: Modtages kun i filtyper jpeg og png. Kreativets hovedbudskab skal ligge inden for 320×500 som anvist i billedet.
OBS: Med ejerskabet skal der også leveres et 320x160px eller 320x320px mobil banner, som afvikles på toppen af siden samtidig med ejerskabet (der leveres midt i artiklen). Dette topbanner modtages i filtyperne jpeg, png. eller 3. parts tags.

Website: Viunge.dk

Brugere af viunge.dk: 177.000

Facebook: 178.666 følgere

Instagram: 62.761 følgere

Youtube: 17.000 subscribere

null

EVENT

Nye veninder, sjove workshops og en uforglemmelig sommer

Hvert år inviterer Vi Unge sine læsere på SommerCamp tre steder i landet. I løbet af en uge får pigerne masser af nye venskaber, inspiration fra campens mange workshops og sjove aktiviteter som aftenhygge, motion og overraskelser. Alt i alt en uforglemmelig og lærerig uge med fokus på veninder og personlig udvikling.

Campens workshops omhandler blandt andet beautytips, sang, foto, blogging, motion, streetstyle og værelsesindretning. Derudover arrangeres filmaftener og selvfølgelig et brag af en afslutningsfest.

Vi Unges samarbejdspartnere bidrager med spændende indhold på på de mange workshops, hvor der vil være rig mulighed for at præsentere tips og produkter for pigerne.

Vi Unge SommerCamp henvender sig til piger mellem 12-16 år. Der afholdes hver sommer tre camps for i alt 400 af Vi Unges læsere.

EKSPONERING

Eventet

  • Afholdelse af wokshop under campen
  • Mulighed for salg af produkter
  • Sampling i goodiebags, under workshops eller på pigernes værelse

Vi Unge

  • Integration af dit produkt i bladet (Markeres ”I samarbejde med Vi UngeSommercamp’s samarbejdspartnere”)
  • Logo på alle redaktionelle artikler om eventen
  • Udlodning af dine produkter i en konkurrence.

Vi Unges online platforme

  • Facebook post – med tekst og packs
  • Instragram post – med tekst og packs
  • Integration i webfilm fra eventet

Materiale sendes til www@aller.com min. 3 arbejdsdage før kampagnestart. Aller Media kan ved for sent afleveret materiale ikke garantere opstart til tiden eller afvikling i perioden. Annoncøren kan blive fratrukket sin materialegodtgørelse. 

FILTYPER

.gif/.jpg
Her leveres to elementer:
– Banner i .gif eller .jpg format
– En click through URL

3. parts tags
Her leveres ét element:
– 3. parts tags (OBS – skal være https-sikrede)
– Aller Media understøtter de fleste 3. parts tags som benyttes af mediebureauer og større direkte kunder. Se liste over udbydere her: https://support.google.com/dfp_premium/answer/177366?hl=en Er du i tvivl, så send en mail til www@aller.com

HTML5
Her leveres flg. elementer:
– Det anbefales generelt, at HTML5 bannere leveres som et 3. parts tag.
– En anden mulighed for at levere HTML5 bannere er som en zip-fil. Her skal alle filer være indeholdt i én enkelt mappe pr. format (én-mappe struktur). Dvs.: ingen undermapper, men én mappe pr. banner format. Skal der eksempelvis afvikles 4 banner formater, skal vi modtage 4 separate zip-filer – én pr. format.
– Vi tillader ikke mere end 25 https requests pr. banner.
– Vi anvender Google DoubleClick adserver og clicktag bør derfor registres: clickTag (stort T)

Årlige events: 3

Deltagere: 400

Læsertal: 85.000

Pakker kagekrymmel brugt under campen: 133

Udgiver: 
Aller Media A/S

Adresse: 
Havneholmen 33, 1561 København V

Telefon: 72 34 20 00

Kontakt her

Website: www.viunge.dk