For spørgsmål eller ønske om annoncering, kontakt nedenstående:
For spørgsmål eller ønske om annoncering, kontakt nedenstående:
Med 175 musiknavne på de otte scener og over 130.000 passionerede musik- og kulturelskere samlet i en midlertidig by regnes Roskilde Festival blandt de mest toneangivende og enestående musikfestivaler i verden. En position som festivalen har haft siden starten af 1970’erne.
Roskilde Festival er en international fejring af musik, kunst og kreativt fællesskab, hvor deltagerne gennem otte dage bliver borgere i et midlertidigt bysamfund, der bygges op på græsmarkerne syd for Roskilde. En by, der i indbyggertal er Danmark fjerdestørste.
Det er på Roskilde Festival, at gæsterne kan stå ansigt til ansigt med internationale ikoner som Metallica og The Rolling Stones, og her kan musikelskerne møde de næste generationer af musikalske stilskabere og fornyerne fra alle verdens egne og musikalske genrer.
De 183 musiknavne på scenerne skaber sammen med kunsten, madudvalget, bæredygtigheden og en enestående indlevelse blandt deltagerne en utopisk atmosfære, der er berømmet verden over.
På Roskilde Festival kan deltagerne udforske de kunstneriske udtryk og engagere sig i festen og fællesskabet. Det handler om at flytte sig mentalt og blive udfordret midt i frirummet, og det handler om at lege med frem for blot at læne sig passivt tilbage.
Festivalen er 100 % non-profit. Efter hver festival donerer Foreningen Roskilde Festival hele overskuddet til humanitære og kulturelle formål til fordel for børn og unge.
Orange Press er Roskilde Festivals egen avis.
I Orange Press fortæller de mere end 70 journalister, fotografer og anmeldere om Roskilde Festivalens næsten endeløse serie af tilbud og oplevelser.
Orange Press handler om at få så meget ud af Roskilde Festival som muligt. I Orange Press kan publikum læse om alt fra musik, mad og festival mode, til livet foran scenerne, på campingpladser, inden for teltene og alt i midten. Derudover er Orange Press citeret dagligt af de eksterne medier, der er til stede på Roskilde Festival. Festivalavisen har været en regelmæssig del af Roskilde Festival i mere end 10 år.
Orange Press er gratis og udkommer hver dag, søndag til lørdag, lige i tide til morgenkaffen – eller hvad vores læsere vælger at skylle det med.
Gennemsnitsalderen for festivalens gæster er 23 år og 58% er studerende. 52% af gæsterne er mænd og 48% er kvinder.
Annonce | Pris pr. dag (søn-tirs) | Pris pr. dag (ons-lør) | Format |
---|---|---|---|
1/4 side (høj) | 5.500 ,- | 6.000 ,- | B: 131 x H: 180 mm |
1/2 side (høj) | 8.800 ,- | 9.900 ,- | B: 131 x H: 365 mm |
1/2 side (bred) | 8.800 ,- | 9.900 ,- | B: 266 x H: 180 mm |
1/1 side | 14.800 ,- | 16.500 ,- | B: 266 x H: 365 mm |
Side 3 | 17.600 ,- | 20.900 ,- | B: 266 x H: 365 mm |
Bagsiden | 17.600 ,- | 20.900 ,- | B: 266 x H: 365 mm |
Forsidebanner | 7.300 ,- | 9.700 ,- | B: 266 x H: 50 mm |
Placering v. anmeldelse af hovednavn | 17.600 ,- | 20.900 ,- | B: 266 x H: 365 mm |
Godtgørelse
For reklame- og mediebureauer ydes der 3% materialetilskud til levering af færdigt materiale. Derudover ydes der 2% information og sikkerhedsstillelse til medieagenturer, der er berettiget til erstatning, jfr. Kreativitet & Kommunikationsliste.
Materialet skal afleveres som print PDF i min. 300 dpi, farver i CMYK. Alle skrifttyper skal indgå i pdf-filen.
Den korrekte ICC-profil skal bruges til 60 g forbedret avis (forbedret avis) – Forhør yderligere hos DG Media.
Farvemætning i billeder og farvede områder må ikke overstige 240%.
Materialet kan sendes til DG Media på epost@dgmedia.dk (maks. 20 MB) eller ftp-server.
Nr. | Bestillingsfrist | Materialefrist kl. 12:00 | Udgivelser |
---|---|---|---|
1. - 7. | 6. juni | 27. juni | 30. juni - 6. juli |
Læsertal: 40.000-50.000 per dag
Oplag: 15.000 per dag (søndag – tirsdag) 20.000 per dag (onsdag – lørdag)
Udgaver: 7 totalt (1 pr. dag i festival ugen)
Distribution: Orange Press udkommer hver dag (søndag – lørdag) i Roskilde Festival ugen.
Guiden er på engelsk og udkommer i 120.000 eksemplarer. Der er mulighed for speciel placering af annoncer i forhold til redaktionelt indhold.
Roskilde Festival er Nordeuropas største kultur- og musikfestival. Festivalen besøges dagligt af 130.000 mennesker. 80% af publikum er mellem 18 og 28 år, typisk studerende eller personer med en videregående uddannelse. Festivalgængerne interesserer sig for progressiv musik- og ungdomskultur og er ofte opsøgende og nysgerrige efter nye oplevelser.
Annoncering i Roskilde Festival Guide
Festival Guiden er den komplette og omfattende guide til Roskilde Festival. Det er her, de 130.000 publikummer og frivillige kan læse alt, de skal vide om årets Roskilde Festival. Om festivalens musik, mad, drikke, kunst, events, værdier, baggrund, sikkerhedsregler og de tusindvis af andre ting, der gør Roskilde Festival til en unik oplevelse for både publikummer og partnere.
Spilleplanen har tidligere været sin egen tryksag. I 2018 flyttes den tilbage i guidebogen, så alt er samlet ét sted.
Annonce | Pris | Format | Beskæring |
---|---|---|---|
1/2 side (bred) | 22.000 ,- | B: 112 x H: 72 mm | + 5 mm til beskæring |
1/1 side | 34.500 ,- | B: 112 x H: 145 mm | + 5 mm til beskæring |
Side 2 | 43.125 ,- | B: 112 x H: 145 mm | + 5 mm til beskæring |
Opslag | 54.900 ,- | B: 224 x H: 145 mm | + 5 mm til beskæring |
Materiale til print skal leveres som PDF (min. 300 dpi, CMYK).
Materialet kan sendes til DG Media på epost@dgmedia.dk (maks. 20 MB) eller ftp-server.
Nr. | Bestillings- & materialefrist | Udgivelse |
---|---|---|
1 | 31. maj | 30. juni |
Medieanalysen går i dybden med
Adresse:
Havsteensvej 11,
4000 Roskilde
Mail: info@roskilde.dk
Website: www.roskilde-festival.dk