For spørgsmål eller ønske om annoncering, kontakt nedenstående:

null

ØKOLOGISK

Interessen for økologi er eksploderet, og heldigvis har danskerne ét magasin, der følger interessen og årstiderne tæt. Økologisk er et landsdækkende magasin, der er spækket med baggrundsstof, går tæt på fødevare-tendenser og skriver i bordhøjde med de økologiske forbrugere.

Magasinet Økologisk udkommer 3 gange om året i et oplag på 4.000 eksemplarer til medlemmerne af Økologisk Landsforening.

I Økologisk følger du økologiske frontløbere, der går et spadestik dybere. Du finder sanselige reportager fra ind- og udland med en duft af økologi. Du får opskrifter og viden om, hvordan du tilbereder sæsonens øko-grønt – og du får guider til, hvor du finder de hotteste øko-råvarer og -steder, når du besøger Berlin, Paris og Wien.

I Økologisk vil du altid finde:

  • Reportager og baggrund fra ind- og udland – lige fra Londons hurtige centrum over Ugandas småbønder til Thomas Gellers landbrug på Limfjordsøen Egholm.
  • Håndfast viden om forskellen på konventionelle og økologiske varer. Fx grafik, der viser, hvad Fødevarestyrelsen finder af pesticidrester i vindruer og gulerødder.
  • Nyheder: Nye produkter og spændende kogebøger til den økologiske forbruger.
  • Dybdegående interviews, der lokker de bedste svar frem, hvad enten det er fra fødevareministeren, øko-projektlederen eller vineksperter.
  • Artikler til den travle børnefamilie med alt fra opskrifter til tip om, hvordan man får snydt sund mad i ungerne.
  • En optakt til magasinets podcast ”Derfor blev jeg økolog”, der går bag om valget af produktionsformen, så lytteren får indsigt i valget og i økologens sejre og udfordringer.

Magasinets målgruppe er de tre grupper, der køber mest økologi. Den vigtigste gruppe er velhavende, veluddannede familier med et eller flere børn mellem 0 og 6 år. Vi har sat ansigter på. Og kalder dem ”Helle og Claus”. De bor i hovedstaden eller andre større byer. Den anden store gruppe er singler/unge par i byerne mellem 25 og 35 år. ”Lisbeth” vil leve et bæredygtigt liv uden pesticidrester og insisterer på en bedre dyrevelfærd i landbruget. Endelig har vi ”Ingrid og Keld” – miljøinteresserede forældrepar i forstæderne, hvor ungerne er fløjet fra reden og friværdien er stor.

PRISER 2019

AnnoncePrisFormat
1/2 side (bred)7.100 ,-B: 210 x H: 130 mm
1/1 side13.100 ,-B: 210 x H: 270 mm
Side 214.700 ,-B: 210 x H: 270 mm
Side 513.600 ,-B: 210 x H: 270 mm
3. omslagsside13.700 ,-B: 210 x H: 270 mm
Opslag22.200 ,-B: 430 x H: 270 mm
Opslag (s.2-3)23.200 ,-B: 430 x H: 270 mm
Bagsiden15.200 ,-B: 210 x H: 225 mm

Særplacering: + 10%

Indstik: Det er muligt at sende direct mails, brochurer, indbydelser, kataloger etc. ud via magasinet. Dette kan gøres i hele magasinets oplag eller via en lille del af magasinets oplag. Kontakt venligst DG Media for tilbud.

Godtgørelse
Til reklame- og mediabureauer ydes 3% materialegodtgørelse for levering af færdigt materiale. Herudover ydes der 2% informations- og sikkerhedsstillelse til mediabureauer, der er godtgørelsesberettigede jf. Kreativitet & Kommuniaktions liste.

Annoncemateriale til print skal leveres som trykklar PDF (min. 300 dpi, CMYK).

Materialet kan sendes til DG Media på epost@dgmedia.dk (maks. 20 MB) eller ftp-server.

UDGIVELSESPLAN 2019

No. Bestillingsfrist Materialefrist Udgivelse
1 23. maj 31. maj 16. juni
2 13. september 23. september 6. oktober
3 22. november 2. december 15. december

Oplag: 4.000

Udgaver: 3 gange årligt

Distribution: 3.500 eksemplarer af Økologisk udsendes til medlemmer af Økologisk Landsforening, hvoraf 500 eksemplarer uddeles til events/projekter.

Udgiver: Økologisk Landsforening

Adresse: 
Silkeborgvej 260,
8230 Åbyhøj

Telefon: 87 32 27 11

Website: www.oekologi.dk