For spørgsmål eller ønske om annoncering, kontakt nedenstående:

ROSKILDE FESTIVAL ER SOM EN UTOPISK BY

Med 175 musiknavne på de otte scener og over 130.000 passionerede musik- og kulturelskere samlet i en midlertidig by regnes Roskilde Festival blandt de mest toneangivende og enestående musikfestivaler i verden. En position som festivalen har haft siden starten af 1970’erne. 

Roskilde Festival er en international fejring af musik, kunst og kreativt fællesskab, hvor deltagerne gennem otte dage bliver borgere i et midlertidigt bysamfund, der bygges op på græsmarkerne syd for Roskilde. En by, der i indbyggertal er Danmark fjerdestørste.

Det er på Roskilde Festival, at gæsterne kan stå ansigt til ansigt med internationale ikoner som Metallica og The Rolling Stones, og her kan musikelskerne møde de næste generationer af musikalske stilskabere og fornyerne fra alle verdens egne og musikalske genrer.

De 183 musiknavne på scenerne skaber sammen med kunsten, madudvalget, bæredygtigheden og en enestående indlevelse blandt deltagerne en utopisk atmosfære, der er berømmet verden over.

På Roskilde Festival kan deltagerne udforske de kunstneriske udtryk og engagere sig i festen og fællesskabet. Det handler om at flytte sig mentalt og blive udfordret midt i frirummet, og det handler om at lege med frem for blot at læne sig passivt tilbage.

Festivalen er 100 % non-profit. Efter hver festival donerer Foreningen Roskilde Festival hele overskuddet til humanitære og kulturelle formål til fordel for børn og unge.

null

ORANGE PRESS

Orange Press er Roskilde Festivals egen avis.

I Orange Press fortæller de mere end 70 journalister, fotografer og anmeldere om Roskilde Festivalens næsten endeløse serie af tilbud og oplevelser.

Orange Press handler om at få så meget ud af Roskilde Festival som muligt. I Orange Press kan publikum læse om alt fra musik, mad og festival mode, til livet foran scenerne, på campingpladser, inden for teltene og alt i midten. Derudover er Orange Press citeret dagligt af de eksterne medier, der er til stede på Roskilde Festival. Festivalavisen har været en regelmæssig del af Roskilde Festival i mere end 10 år.

Orange Press er gratis og udkommer hver dag, søndag til lørdag, lige i tide til morgenkaffen – eller hvad vores læsere vælger at skylle det med.

Gennemsnitsalderen for festivalens gæster er 23 år og 58% er studerende. 52% af gæsterne er mænd og 48% er kvinder.

PRISER 2018

Annonce Pris pr. dag (søn-tirs) Pris pr. dag (ons-lør) Format
1/4 side (høj) 5.500 ,- 6.000 ,- B: 131 x H: 180 mm
1/2 side (høj) 8.800 ,- 9.900 ,- B: 131 x H: 365 mm
1/2 side (bred) 8.800 ,- 9.900 ,- B: 266 x H: 180 mm
1/1 side 14.800 ,- 16.500 ,- B: 266 x H: 365 mm
Side 3 17.600 ,- 20.900 ,- B: 266 x H: 365 mm
Bagsiden 17.600 ,- 20.900 ,- B: 266 x H: 365 mm
Forsidebanner 7.300 ,- 9.700 ,- B: 266 x H: 50 mm
Placering v. anmeldelse af hovednavn 17.600 ,- 20.900 ,- B: 266 x H: 365 mm

Gentagelsesrabat
4 indsætninger 15% rabat
7 indsætninger 25% rabat

Godtgørelse
For reklame- og mediebureauer ydes der 3% materialetilskud til levering af færdigt materiale. Derudover ydes der 2% information og sikkerhedsstillelse til medieagenturer, der er berettiget til erstatning, jfr. Kreativitet & Kommunikationsliste.

Materialet skal afleveres som print PDF i min. 300 dpi, farver i CMYK. Alle skrifttyper skal indgå i pdf-filen.

Den korrekte ICC-profil skal bruges til 60 g forbedret avis (forbedret avis) – Forhør yderligere hos DG Media.

Farvemætning i billeder og farvede områder må ikke overstige 240%.

Materialet kan sendes til DG Media på epost@dgmedia.dk (maks. 20 MB) eller ftp-server.

UDGIVELSESPLAN 2018

Nr. Bestillingsfrist Materialefrist kl. 12:00 Udgivelser
Nr. Bestillingsfrist Materialefrist kl. 12:00 Udgivelser
1 6. juni 28. juni 1. juli - 7. juli

Læsertal: 40.000-50.000 per dag

Oplag: 15.000 per dag (søndag – tirsdag) 20.000 per dag (onsdag – lørdag)

Udgaver: 7 totalt (1 pr. dag i festival ugen)

Distribution: Orange Press udkommer hver dag (søndag – mandag) i Roskilde Festival ugen.

null

ROSKILDE FESTIVAL GUIDE

Guiden er på engelsk og udkommer i 120.000 eksemplarer. Der er mulighed for speciel placering af annoncer i forhold til redaktionelt indhold.

Annonce i Roskilde Festival Guide

Der foregår et væld af aktiviteter og begivenheder på Roskilde Festival. Som festivalgænger er det nødvendigt med et ’kompas’ for at navigere i det hele, særligt hvis man gerne vil have det hele med. Her kommer festivalens trykte guidebog ind i billedet.

Roskilde Festival betragtes af mange som en midlertidig storby. I lyset af dette udformes festivalens guidebog i 2018 konceptuelt som en festivaliseret byguide, som fortæller om alt, der foregår i festivalbyen.

Ambitionen for publikationen er at give overblik over, hvad der foregår på årets festival. Med en volumen på over 100 sider indbyder den til læsning i de rolige stunder på festivalen, ligesom den fungerer som opslagsværk, når man søger svar på spørgsmål. I guidebogen kan man læse om alt fra artikler om indhold på festivalen til praktisk guidende tekster om camping, madudbud, musikomtaler m.m.

Spilleplanen har tidligere været sin egen tryksag. I 2018 flyttes den tilbage i guidebogen, så alt er samlet ét sted.

PRISER 2018

Annonce Pris Format Beskæring
1/2 side (bred) 22.000 ,- B: 112 x H: 72 mm + 5 mm til beskæring
1/1 side 34.500 ,- B: 112 x H: 145 mm + 5 mm til beskæring
Side 2 43.125 ,- B: 112 x H: 145 mm + 5 mm til beskæring
Opslag 54.900 ,- B: 224 x H: 145 mm + 5 mm til beskæring

Advertising material for print will be delivered as print PDF (min. 300 dpi, CMYK).

The material can be sent to DG Media at epost@dgmedia.dk (maks. 20 MB) or ftp-server.

UDGIVELSESPLAN 2018

Nr. Bestillings- & materialefrist Udgivelse
1 1. juni 1. juli

Oplag: 120.000

Udgivelser: én gang årligt

Distribution: Gratis på Roskilde Festival

null

ROSKILDE FESTIVAL - MEDIEANALYSE

Medieanalysen går i dybden med

  • Hvad bruges Orange Press til?
  • Nyheder og guide til nye oplevelser
  • Personline fortællinger
  • Individet i fællesskabet
  • Avisen i campen

MEDIEANALYSE 2017

Udgiver: Roskilde Festival (sekretariat)

Adresse:
Havsteensvej 11,
4000 Roskilde

Telefon: (+45)46 36 66 13

Mail: info@roskilde.dk

Website: www.roskilde-festival.dk